PETERSON to odpowiedź młodych projektantów na schematyczną stylistykę.
Mariaż użytkowości i artystycznej awangardy.
Zaadresowany do ludzi oczekujących od twórców nieszablonowego podejścia do kreowania rzeczy zwykłych.

Sklepy Peterson

Projektowaniem i produkcją portfeli skórzanych zajmujemy się od prawie 20 lat. Młodość projektantów, o której mowa w pierwszym zdaniu, nabrała nowego znaczenia , a dojrzałość i doświadczenie stoją na straży wysokiej jakości.

Wszystko miało swój początek w czasach, kiedy prowadziliśmy swoje pierwsze sklepy z galanterią skórzaną i trzeba było zaopatrzyć je w portfele. Polscy producenci mieli w asortymencie dość powtarzalne wzory, a klienci naszych sklepów z zegarmistrzowską precyzją punktowali wszystkie niedoróbki i niedostatki zarówno w wyglądzie jak i funkcjonalności tych niewielkiego rozmiaru przedmiotów.

Decyzja o stworzeniu własnej kolekcji portfeli damskich i męskich, pod jedną wspólną nazwą PETERSON, była śmiała i zuchwała, ale młodzieńczy entuzjazm, odwaga i systematyczna praca szybko potwierdziły jej zasadność.

Gotowe kolekcje portfeli PETERSON trafiły do takich znanych sieci jak EMPiK, Wojas, Badura i Gino Rossi, gdzie przez lata cieszyły się uznaniem klientów. Od 2009 roku rozpoczęliśmy tworzenie własnej sieci sklepów z portfelami, dziś jest ich ponad 60, są obecne w każdym województwie, we wszystkich najważniejszych galeriach handlowych.

Portfele to zaledwie jeden z elementów galanterii skórzanej, dla nas najistotniejszy. W miarę upływu lat staliśmy się prawdziwymi ekspertami w tej dziedzinie. Regularnie uczestniczymy w światowych targach mody. To właśnie tam zdobywamy wiedzę na temat najnowszych technologii stosowanych przy produkcji skór i wyrobów skórzanych. Targi dają nie tylko możliwość bycia "na czasie" w modzie galanteryjnej, są również miejscem niezwykłych spotkań z entuzjastami w naszej dziedzinie, ludźmi, którzy poświęcają portfelom tyle samo energii i czasu, co my.

Nic nie daje większej radości naszemu zespołowi niż proces twórczy. Składa się na niego odręcznie narysowany projekt, wykonanie prototypów z różnych rodzajów skór, następnie intensywne testowania ich i wybór najlepszego wariantu.

Zdarza się, że w procesie twórczym pośrednio uczestniczą nasi klienci, oddani fani naszych produktów, wielbiciele marki PETERSON. Gdy zgłaszają swoje pomysły na poprawienie funkcjonalności w danym modelu, często bierzemy ich opinię pod rozwagę i wprowadzamy sugerowane zmiany w życie.

Przez lata poszukiwań recepty na "najlepszy portfel świata", zmianie ulegał nie tylko logotyp PETERSON, ale również dobór skór i tak zwany uniwersalny rozmiar. Szybko okazało się, że nie ma jednego najlepszego wzoru portfela, a prawdziwą pułapką w procesie kreowania mody staje się schematyczność, powtarzalność, pospolitość i nijakość. Postanowiliśmy zatem pozostać wierni misji marki PETERSON, misji, którą stworzyliśmy na początku naszej drogi:

PETERSON to odpowiedź młodych projektantów na schematyczną stylistykę. Mariaż użytkowości i artystycznej awangardy.

Nasze wysiłki i systematyczna praca nad jakością zostały wielokrotnie nagrodzone Złotym Laurem Klienta. Jest to najbardziej cenna i prestiżowa nagroda, bo przyznawana przez samych klientów, a ich zdanie jest dla nas najważniejsze.

W najbliższym czasie planujemy otwarcie sklepów poza granicami kraju oraz wejście na giełdę papierów wartościowych. Pragniemy stać się ulubioną marką portfeli większości Europejczyków.