§ 1 Postanowienia ogólne
- Właścicielem sklepu internetowego Peterson dostępnego na stronie internetowej www.peterson.com.pl jest firma Firma PETERSON KRZYSZTOF RADACZYŃSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Sobótki 7, 55-080 Kąty Wrocławskie, dolnośląskie, NIP 896-15-26-701, KRS 397558.
- Kontakt ze sprzedawcą jest możliwy za pośrednictwem adresu mailowego sklep@peterson.com.pl oraz pod numerem telefonu tel. +48 607 775 177 w dni robocze, w godz. 8-16. Adres korespondencyjny: 50-080 Kąty Wrocławskie
ul. Sobótki 7. - Regulamin skierowany jest do konsumentów, którzy nabywają towary w sklepie internetowym Peterson.
- Słowniczek pojęć stosowanych w Regulaminie
- Cena – oznacza kwotę brutto (z podatkiem VAT).
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, w wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- Klient – podmiot, który dokonuje zakupu w sklepie internetowym (osoba fizyczna, osoba prawna lub tzw. „ułomna osoba prawna”)
- Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (tekst pierwotny: Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93)
- Konsument - za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Koszyk – lista produktów, które wybrał do zakupu Klient na stronie internetowej sklepu.
- Sklep internetowy – serwis internetowy prowadzony przez PETERSON KRZYSZTOF RADACZYŃSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Sobótki 7, 55-080 Kąty Wrocławskie, oferujący sprzedaż produktów, dostępną na stronie internetowej www.peterson.com.pl
- Sprzedawca – PETERSON KRZYSZTOF RADACZYŃSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Sobótki 7, 55-080 Kąty Wrocławskie, dolnośląskie, NIP 896-15-26-701, KRS 397558, KRS 397558, ING Bank Śląski O/Wrocław, 69 1050 1575 1000 0023 5899 5823
- Towar / produkt – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem zamówienia
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem sklepu internetowego, określające rodzaj i ilość produktów, miejsce wydania rzeczy, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, dane klienta, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży.
§ 2 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
- Sprzedawca prowadzi sklep internetowy w którym oferuje sprzedaż wysokiej klasy portfeli skórzanych oraz artykułów skórzanych.
- Produkt oferowany do sprzedaży w sklepie internetowym wraz z oznaczoną ceną nie stanowi oferty jego sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla klientów do zawarcia umowy.
- Sprzedawca dostarcza zakupione produkty wyłącznie na terytorium RP.
- Sklep internetowy przyjmuje zamówienia 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- W celu dokonania zamówienia kupujący uprzednio akceptuje politykę stosowania plików cookies.
- Do jak najwyższej jakości funkcjonowania sklepu internetowego polecamy takie przeglądarki i wymagania systemowe: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 9.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej. Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Sprzedaż w sklepie internetowym Peterson jest umową zawartą na odległość, o której mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 3 Informacja o towarach
- Asortyment produktów oferowanych do sprzedaży dostępny w sklepie internetowym Peterson znajduje się pod linkiem www.peterson.com.pl
- Cena towaru podana jest w walucie polskiej z podatkiem VAT, bez kosztów dostawy.
- Koszt dostawy każdorazowo widoczny jest przy podsumowaniu zamówienia, a jego wysokość zależy od wyboru sposobu dostawy zamówienia.
§ 4 Składanie zamówienia
- Proces zakupów w sklepie internetowym polega na dodaniu do koszyka produktu/produktów, wyborze miejsca wydania rzeczy, wyborze rodzaju dostawy, wyborze rodzaju płatności, oraz złożenia zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Klient składając zamówienie zobowiązany jest do podania następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres dostawy, telefon kontaktowy, adres mailowy.
- Klient po złożeniu zamówienia otrzyma niezwłocznie potwierdzenie złożenia zamówienia, które zostanie przesłane na adres mailowy podany w zamówieniu.
§ 5 Formy płatności
- W sklepie internetowym możliwe są następujące formy płatności: płatność internetowa payU (do wyboru: przelew online lub karta płatnicza), płatność za pobraniem, przelew tradycyjny.
- Klient winny jest dokonać zapłaty w ciągu 48 godzin od momentu złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane.
- Po zaksięgowaniu płatności na koncie sprzedawcy, klient otrzyma potwierdzenie zapłaty drogą mailową.
- Sprzedawca wystawia fakturę VAT zgodnie ze złożoną dyspozycją przy składaniu zamówienia. Faktura VAT jest dołączana do przesyłki w formie papierowej.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zamówienia są realizowane przez sprzedawcę w dni robocze w godz. 8-16.
§ 7 Dostawa towarów
- W sklepie internetowym dostępne są następujące formy dostawy: poczta polska (list polecony ekonomiczny lub priorytetowy), kurier GLS.
- Koszt dostawy towaru ponosi klient.
- Wysokość kosztu dostawy zamówienia zależy od wyboru sposobu dostawy zamówienia.
- Czas dostawy uzależniony od wyboru sposobu dostawy:
- Poczta polska – 7 dni roboczych od zaksięgowania płatności,
- Kurier GLS – 2 dni robocze od zaksięgowania płatności.
- Przy obliczaniu terminów dostawy stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby skompletować w całości zamówienie klienta. Jeżeli jednak skompletowanie w całości zamówienia nie będzie możliwe, a w konsekwencji czas dostawy o którym mowa w pkt. 4 nie będzie dotrzymany, sprzedawca niezwłocznie, w ciągu 1 dnia roboczego od dnia złożenia zamówienia, skontaktuje się z klientem aby ustalić nowy termin dostarczenia zamówienia.
- W przypadku braku możliwości skompletowania zamówienia, sprzedawca niezwłocznie, w ciągu 1 dnia roboczego skontaktuje się z klientem aby poinformować go o tym fakcie. Sprzedawca zwróci klientowi zapłaconą cenę za złożone zamówienie w ciągu 2 dni roboczych w takiej samej formie, w jakiej klient zapłacił za produkty, chyba, że wyraźnie zgodzi się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient przy odbiorze przesyłki zobowiązany jest do spisania protokołu szkody, w przypadku doręczenia przez kuriera/pocztę polską przesyłki, która nosi ślady uszkodzenia lub ingerencji przez osoby trzecie. Nie spisanie protokołu szkody przez klienta utrudni dowodzenie faktu uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu i związane z tym skutki zgłoszenia reklamacji.
§ 8 Odstąpienie od umowy
- Konsument może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, zgodnie z przysługującym mu uprawnieniem wynikającym z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Odstąpienie od umowy możliwe jest w terminie 14 dni od dnia doręczenia zamówienia. Do zachowania tego terminu wystarczy przesłanie przed jego upływem wyraźnego oświadczenia lub przesłania wypełnionego wzoru dołączonego do przesyłki:
- drogą elektroniczną – na adres sklep@peterson.com.pl
- listownie – Peterson, Dział Zwrotów i Wymian, ul. Sobótki 7, 50-080 Kąty Wrocławskie
- Konsument może skorzystać z formularza, który stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Zachęcamy do skorzystania z formularza odstąpienia od umowy, który każdorazowo dołączany jest do przesyłki z zamówieniem. Formularz jest dostępny również na stronie internetowej sklepu Peterson www.peterson.com.pl
- Sprzedawca niezwłocznie prześle konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o zwrocie, konsument zobowiązany jest do dostarczenia zwracanego produktu na adres: Peterson, Dział Zwrotów i Wymian, ul. Sobótki 7, 50-080 Kąty Wrocławskie
- Konsument powinien dostarczyć produkt NIEUSZKODZONY, bez śladów użytkowania wraz z dowodem zakupu.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności (w tym kosztów dostawy) w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanych produktów lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot płatności nastąpi w takiej samej formie, jakiego użył konsument, chyba, że konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W celu realizacji przesyłki zwrotnej Konsument może skontaktować się ze Sprzedawcą i poinformować o chęci zwrotu towaru. Informacje o tym, jak dokonać zwrotu towaru znajdują się w dziale FAQ w zakładce: ZWROT I WYMIANA TOWARU. https://www.peterson.com.pl/pl/content/12-faq
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Konsument zobowiązany jest do zapłaty poniesionych przez sprzedawcę uzasadnionych kosztów, zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą.
§ 9 Wymiana produktu.
- Sprzedawca przewiduje możliwość wymiany produktu na inny, jeżeli zostaną spełnione następujące kryteria:
- produkt nie nosi śladów użytkowania,
- od dnia doręczenia zamówienia nie minęło 7 dni,
- wymiana produktu nastąpi na produkty w tej samej cenie lub na droższe, za dopłatą, a wymieniane produkty są oferowane w sprzedaży w sklepie internetowym Peterson.
- Aby skorzystać z możliwości wymiany produktu należy skontaktować się ze sprzedawcą, w sposób o którym mowa w par. 1 pkt 2 regulaminu. Formularz wymiany dostępny jest na stronie sklepu Peterson www.peterson.com.pl
- Koszty wymiany (koszt dostarczenia wymienianego produktu w obie strony) ponosi klient.
§ 10 Reklamacje z tytułu rękojmi.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi towary bez wad.
- Klient ma prawo złożenia reklamacji z tytułu rękojmi zgodnie z ustawą Kodeks cywilny.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego towaru zgodnie z treścią art. 556 i nast. ustawy Kodeks cywilny.
- Aby przyspieszyć i ułatwić proces reklamacji zachęcamy do skorzystania z gotowego formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej sklepu www.peterson.com.pl
- Klient może złożyć reklamacje mailowo sklep@peterson.com.pl lub wysyłając list polecony na adres: Petersom Dział Zwrotów i Wymian, ul. Sobótki 7, 50-080 Kąty Wrocławskie.
- Klient zobowiązany jest do dostarczenia na koszt sprzedawcy reklamowanego produktu, wraz z dowodem zakupu oraz zgłoszeniem reklamacyjnym do siedziby sprzedawcy, na adres podany w pkt. 3.
- Sprzedawca informuję o możliwości skorzystania z opcji zamówienia kuriera w celu dostarczenia reklamowanego produktu do siedziby sprzedawcy. Jednakże, jeżeli okaże się, że reklamacja nie zostanie uznana, kosztami dostawy reklamowanego produktu zostanie obciążony klient.
- W celu realizacji przesyłki reklamacyjnej Konsument może skontaktować się ze Sprzedawcą i poinformować o chęci reklamacji towaru. Sprzedawca zamówi kuriera pod wskazany przez Konsumenta adres.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania klienta w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia reklamacyjnego. O sposobie rozpatrzenia reklamacji klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, sprzedawca zwróci się do klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Sprzedawca przewiduje możliwości pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w art. 12 pkt 21 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 11 Dane osobowe, Newsletter
- Składając zamówienie, klient wyraża zgodę na podanie danych osobowych i ich przetwarzania wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, klient ma prawo do wglądu swoich danych oraz ich poprawiania i usunięcia.
- Administratorem danych jest sprzedawca.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niekompletność danych lub brak zgody na ich przetwarzanie związane z realizacją zamówienia, uniemożliwia dokonania zamówienia.
- Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności znajdują się w zakładce „polityka prywatności”
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera. W celu otrzymywania newslettera należy dopisać się do listy subskrybentów.
- Subskrypcja usługi newsletter oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych przekazywanych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Informacje w ramach newslettera będą związane z działalnością sklepu internetowego Peterson.
- Klient może w każdej chwili wypisać się z usługi newsletter logując się do swojego konta na stronie www.peterson.com.pl i odznaczając opcję "Newsletter".
§ 12 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej sklepu Peterson www.peterson.com.pl .
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany regulaminu. W przypadku zmiany regulaminu, zamówienia złożone przed dniem wprowadzenia zmian są realizowane na podstawie regulaminu obowiązującego w dniu złożenia zamówienia.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2015 r.